پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403   11:20:05
بيشتر
فرهنگی
1400/9/20 شنبه
مراسم ورودیهای جدید نیمسال اول 1400
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور ملکان : مراسم جشن ورودیهای جدید نیمسال اول سال جاری در مورخه 18 آذر روز پنجشنبه با حضور نماینده محترم شهرستان ملکان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام زمانی امام جمعه محترم شهرستان ملکان، جناب سرهنگ اسفندیاری فرماندهی محترم سپاه ناحیه ملکان، جناب آقای قائلی فرماندار محترم شهرستان ملکان، حجت الاسلام غفاری امام جمعه محترم شهر لیلان و سایر مسئولین ادارات، کارکنان، اساتید و دانشجویان ورودی جدید در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور ملکان برگزار گردید.

.

در اين مراسم ابتدا آقاي دکتر زلفعلی فام رییس دانشگاه پیام نور ملکان ضمن تبريک و خوش آمدگويي به دانشجويان ورودي جديد، به بحث پيرامون دانشگاه و تحصیل در پیام نور و رشته های تحصیلی پرداختند.  
دکتر زلفعلی فام اظهار کرد: ما در فضای دانشگاه به امور آموزش، پژوهش و هم ارتقاء مسائل فرهنگی می پردازیم و با ارائه بسته های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در صدد ارتقاء سطح علمی دانشجویان هستیم. امیدوارم با بهره برداری از امکانات لازم در راستای ارتقاء تحصیلی دانشجویان و همچنین فعالیت شما در تشکل های دانشجویی، انجمن و کانون قرآن و عترت مستقر در دانشگاه در دوران تحصیل آینده پر باری را برای خود رقم بزنید.
سید علی موسوی نماینده محترم شهرستان ملکان در مجلس شورای اسلامی، بعنوان اولین سخنران با اهدای سلام و درود به دانشجویان شهید، یاد و خاطره شهدای دانشجو را که قربانیان سلطه جویی آمریکا و خودپرستی دیکتاتوری داخلی بودند، گرامی داشتند. ایشان در ادامه از مدیریت فرهنگی و بسیج انشجویی بابت برگزاری این مراسم قدردانی کرد و اهمیت فداکاری شهدای دانشجو را یادآور شد. در روز 16 آذر ماه سال 1332 ، محیط و جو دانشگاه ها آرام بود و همه دانشجویان سر کلاس درس حضور داشتند ولی همزمان با ورود نیکسون، معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا، به ایران، نیروهای نظامی و انتظامی شاه وارد دانشگاه تهران شدند و به دانشکده فنی حمله کردند. در جریان این حمله، به سوی دانشجویان تیراندازی شد و سه تن از دانشجویان شهید شدند و شماری دیگر نیز مجروح و زخمی شدند. این موضوع مقدمه ای برای ادامه تظاهرات روزهای بعدی شد و به مرور زمان سایر دانشگاه ها و شهرهای مختلف ایران یاد و خاطره شهدای این روز را گرامی داشتند و اجازه فراموشی آن روز را تا زمان پیروزی انقلاب ندادند. پس از پیروزی انقلاب نیز این مناسبت در تقویم رسمی ثبت و ماندگار شد و با برگزاری مراسم های باشکوهتر، پیوندشان را با آن روز حفظ کردند.
ضمن تشکر از برگزاری مراسم ورودیهای جدید وگرامیداشت روز دانشجو، بابت این فرصت صحبت کردن در جمع دانشجویان و اساتید اظهار خرسندی کرد و مهم ترین دغدغه اش را توجه به فرهنگ و سنت اصل ایرانی دانست که باید خوب فهمیده بشود و وظیفه دانشجو را زنده نگه داشتن آن عنوان کرد. همانطور که دانشجویان شهید، مسایل و مشکلات زمانه خودشان را فهمیدند و برای حل آنها کوشیدند، دانشجوی امروزی نیز باید فعالیتهای علمی در میدان های عمومی را به سمت حل مسائل جامعه ایرانی پیش ببرد و سنت فکری و فرهنگی خود را بر سنتهای غیرایرانی مقدم شمارد.




 

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر